Prijzen
De prijzen voor de accommodaties in ons boekingssysteem zijn de prijzen inclusief alle verplichte kosten. Veelal is de eindschoonmaak verplicht, maar er zijn ook accommodaties waarbij u dit optioneel kunt bijboeken. Heeft u een mooie accommodatie gevonden en klikt u naast de beschrijving van die accommodatie op de ‘Boek Nu’ knop, dan vindt u de totale prijs, inclusief alle verplichte kosten, en de kosten van de optionele extra’s. Er zijn dus geen vervelende verrassingen achteraf.
Facturen en tickets
Facturen worden alleen per e-mail verstuurd naar het door u opgegeven e-mailadres. Als u zelf een accommodatie heeft geboekt in ons boekingssysteem of als wij dat voor u hebben gedaan, dan ontvangt u de bevestiging van uw boeking binnen enkele minuten, met in de bijlage de factuur met betalingsinstructies.
Boekingen van accommodaties die in ons boekingssysteem staan, van accommodaties die niet in ons boekingssysteem staan en van andere onderdelen van uw reis, die wij op uw verzoek voor u verzorgen, kunnen wij alleen voor u doen indien u akkoord bent met onze Algemene Voorwaarden. Wanneer u ons vraagt dit te doen, gaan we er dus ook vanuit dat u akkoord bent met deze voorwaarden. De facturen versturen wij normaliter binnen 2 dagen na het maken van de boeking, tenzij door ons aan u anders wordt vermeld. Zodra wij een boeking voor u hebben gemaakt, ontvangt u van ons direct een bevestiging per e-mail. Dan is uw boeking definitief. Ontvangt u onze factuur niet binnen de opgegeven tijd, dan dient u direct contact met ons op te nemen. Kijkt u eerst even in uw ‘ongewenste mail’ of ’spam’, het kan zijn dat onze factuur daar terecht is gekomen.
U ontvangt van ons geen vouchers. Met de bevestiging en de factuur van uw boeking voor de accommodatie checkt u in bij de receptie bij de betreffende bestemming. Op al onze facturen staan de boekingsnummers van onze partners, ze vullen dit nummer in in hun systeem en uw boeking ‘rolt’ er zo uit. Kort voor vertrek ontvangt u van ons de routebeschrijving naar de receptie en meer informatie over het in- en uitchecken. We doen dit kort voor vertrek, omdat er nog wel eens wat wil veranderen en we u niet eerst onjuiste informatie willen sturen. Ook de facturen die u van ons heeft ontvangen voor andere onderdelen van uw reis dient u mee te nemen naar uw bestemming. Alleen voor de bootreis ontvangt u kort voor vertrek het ticket van ons.
Betalingen
U dient ons te betalen voor uw boeking. Wij betalen onze Scandinavische partners voor uw boeking. Voor boekingen van accommodaties en van de bootreis geldt een aanbetaling van 30%. Dit bedrag moet binnen 2 weken na factuurdatum voldaan zijn. Uiterlijk 2 maanden voor vertrek dient het resterende bedrag op onze rekening te staan. Voor boekingen van andere onderdelen van uw reis is geen aanbetaling nodig, uiterlijk 2 maanden voor vertrek dient het bedrag op onze rekening te staan. Boekt u binnen 2 maanden voor aankomst, dan dient het volledige bedrag binnen 2 dagen na factuurdatum te zijn voldaan. Betaalt u niet op tijd, dan betekent dat niet dat uw boeking geannuleerd is, maar betaalt u alstublieft op tijd, dat moeten wij ook. Betalen kan alleen door een (online) bankoverschrijving. Contante betalingen en betalingen met credit card zijn niet mogelijk.
Annuleringen
Annuleringen dient u per e-mail aan ons door te geven.
Annuleringen van de bootreis: heeft u flexibele tickets geboekt en annuleert u voor 48 uur voor vertrek van de boot, dan ontvangt u het door u betaalde bedrag van ons terug. Heeft u de bootreis geboekt met de voordeligere economy tickets en wilt u deze annuleren, dan ontvangt u geen restitutie en dient u de gehele som aan ons te voldoen.
Annuleringen van accommodaties geschikt voor maximaal 13 personen: indien u een accommodatie heeft geboekt 60 of meer dagen voor aankomst, dan kunt u deze binnen 14 dagen na factuurdatum kosteloos annuleren. Annuleert u uw boeking na die 14 dagen, maar 60 of meer dagen voor aankomst, dan betaalt u € 50,- aan administratiekosten. Annuleringen 60-0 dagen voor aankomst worden niet gerestitueerd, u dient de gehele som aan ons te voldoen. Boekingen gemaakt binnen 60 dagen voor aankomst kunnen binnen 3 dagen na factuurdatum kosteloos geannuleerd worden. Na die 3 dagen ontvangt u geen restitutie en dient u de gehele som aan ons te voldoen.
Annuleringen van accommodaties geschikt voor meer dan 13 personen: boekt u voor 15 juni, dan kunt u uw boeking binnen 14 dagen na factuurdatum kosteloos annuleren. Annuleert u uw boeking na die 14 dagen, maar 90 of meer dagen voor aankomst, dan betaalt u € 50,- aan administratiekosten. Boekt u na 15 juni, maar 90 of meer dagen voor aankomst, dan kunt u uw boeking binnen 14 dagen na factuurdatum kosteloos annuleren. Annuleert u uw boeking na die 14 dagen, maar 90 of meer dagen voor aankomst, dan betaalt u 30% van de accommodatieprijs en € 50,- aan administratiekosten. Annuleringen 90-0 dagen voor aankomst worden niet gerestitueerd, u dient de gehele som aan ons te voldoen. Boekingen gemaakt binnen 80 dagen voor aankomst kunnen binnen 3 dagen na factuurdatum kosteloos geannuleerd worden. Na die 3 dagen ontvangt u geen restitutie en dient u de gehele som aan ons te voldoen.
Annuleringen van skipassen, skilessen, skihuur en van de geboekte activiteiten: wij zullen onze uiterste best voor u doen om het door u betaalde bedrag aan u terug te kunnen betalen, maar hierin zijn wij afhankelijk van de flexibiliteit van onze Scandinavische partners. Annuleert u maanden voor aankomst, dan is er meer mogelijk dan wanneer u vlak voor aankomst annuleert.
Aansprakelijkheid
Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor sneeuwcondities, gesloten faciliteiten en/of voor andere omstandigheden die buiten onze controle liggen. Bekijkt u ook onze disclaimer.
Overige bepalingen
Degene die de reis boekt, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle personen die hij of zij aanmeldt. Deze ‘hoofdboeker’ moet minimaal 23 jaar oud zijn en is verantwoordelijk voor alle medereizigers bij verlies van zaken en/of schade aan de accommodatie. De verhuurde accommodatie mag alleen gebruikt worden door het aantal personen dat is overeengekomen bij de boeking. De accommodatie, het meubilair etc. dient met zorg te worden behandeld, zodanig dat onnodige schades worden voorkomen. Roken in de accommodatie, geluidsoverlast en ander onacceptabel gedrag is niet toegestaan. Wanneer de regels niet worden opgevolgd, volgt een waarschuwing. Bij herhaling moet het terrein direct worden verlaten en wordt de huur van de accommodatie niet geretourneerd. Indien de accommodatie niet netjes en/of schoon wordt opgeleverd, zowel binnen als buiten, zal een vergoeding bij vertrek of achteraf worden verlangd. Ongeacht de eventuele betaling voor de eindschoonmaak, dient u zelf te zorgen voor de afwas, het reinigen van de binnen- en buitenkant van de accommodatie en het wegbrengen van het afval. Klachten en schades dienen onmiddellijk bij de receptie te worden gemeld. Onze collega’s zullen u dan direct helpen, zodat uw vakantie onvergetelijk wordt. Klachten achteraf, bij thuiskomst, hebben zelden tot financiële compensatie geleid.